Skrb za zdravo spanje poleg zdrave prehrane, redne fizične aktivnosti in uravnavanja stresa, sestavlja zmagovalno kombinacijo za zdravo in uspešno življenje. Kaj pa sploh je zdravo spanje, kako lahko poskrbimo zanj? Mednarodna organizacija World Sleep Society je zdravo spanje opredelila s tremi komponentami:

  1. Zadostna količina spanja
  2. Neprekinjen spanec
  3. Globok spanec

1. Zadostna količina spanja

Zmotno je misliti, da vsak človek potrebuje enako količino spanja. Na splošno velja, da naj bi odrasel človek v povprečju potreboval od 7 do 9 ur spanja na noč. Vendar pa količina spanja variira od posameznika do posameznika. Dejstvo je, da posameznik spi dovolj ur takrat, ko se zbudi spočit ter mentalno in fizično pripravljen na nov dan in nove izzive.

2. Neprekinjen spanec

Zdrav spanec nima prekinitev med spanjem. Spanje je sestavljeno iz 5 faz in za kvalitetno spanje naj bi šli ponoči čez vse faze celo večkrat na noč. V prvi fazi se mišična aktivnost počasi upočasnjuje, to fazo imenujemo dremavost. Nadalje preidemo v rahel spanec, ko se srčni utrip upočasnuje, upade pa nam tudi telesna temperatura. Tretja in četrta faza, torej globok in najgloblji spanec, sta med najpomembnejšimi, saj se v tem času naše telo najbolj regenerira. Takrat nas je iz spanja najtežje prebuditi, saj spimo najbolj trdno. Zadnja, REM faza spanja vpliva na našo zmožnost soočanja s problemi ter spodbuja kreativne procese, saj se v tej fazi najpogosteje ustvarjajo sanje (te se sicer lahko pojavijo tudi v drugih fazah).

3. Globok spanec

World Sleep Society poudarja, da je faza globokega spanja nujno potrebna za regeneracijo telesa. Izpuščanje faz globokega in najglobljega spanca vpliva na utrujenost čez dan in nespočitost telesa. To se pozna predvsem, če spimo samo par ur, saj v tem času niti nimamo časa priti do te faze, zato se zbudimo nenaspani.

Nasveti za zdravo spanje

Zdrav, kakovosten spanec je v največji meri odvisen od nas. Naše telo deluje tako, kot mu sami narekujemo, nezdravi vzorci vedenja (premalo spanja, nezdravo prehranjevanje ipd.), pa ga oškodujejo. Preberite si, kako pomanjkanje spanja vpliva na naš imunski sistem in kako lahko z majhnimi koraki poskrbimo za zdravo spanje – tukaj

Zdravo spanje z vodno posteljo Lectus

Na zdravo, kvalitetno spanje ima velik vpliv tudi ležišče, na katerem spite vsako noč. Najbolj krepčilen spanec zagotavlja ležišče, ki se vam prilega po celotnem telesu. Taka je tudi vodna postelja, pri kateri teža telesa izpodrine vodo v vodnem jedru in tako zagotavlja, da vas postelja ustrezno podpre in razbremeni prav tam, kjer telo to potrebuje. Ker so pri nakupu postelje še posebej pomembne kakovostne informacije, strokovno svetovanje in rešitve prilagojene potrebam in željam posameznika, so vam naše svetovalke za zdravo spanje z veseljem na voljo, da vam razjasnijo vse dvome pred nakupom vodne postelje Lectus. Prednosti vodne postelje pa smo za vas zbrali že v eni izmed blog objav, ki si jo lahko preberite tukaj.