Intervju z mag. Melito Rebič, direktorico podjetja Odeja Škofja Loka
Skoraj tretjino svojega življenja preživimo v postelji in v samo enem letu uporabljamo odeje in vzglavnike približno 2900 ur. Če se zjutraj zbudimo spočiti in brez bolečin, se bo naše dobro počutje poznalo skozi ves dan. Za udobje in naspane noči že 90 let skrbi podjetje Odeja iz Škofje Loke. Njihov logotip, medvedek, pokrit z mehkimi prešitimi odejami, je postal sinonim za tradicijo, domačnost in kakovost.
1. Kakšni so bili začetki podjetja Odeja Škofja Loka?
Prvi začetki Odeje segajo v leto 1927, ko je škofjeloški trgovec Rado Thaler spoznal, da potrošniki poleg izgotovljenih oblek in obutve iščejo tudi prešite odeje. Seznanil se je z ročnim izdelovanjem prešitih odej, in ker je imel nekaj kapitala in dostop do odpadkov tekstilnih tovarn, je najel nekaj delavk – domačink in v baraki poleg konjušnice začel z ročnim izdelovanjem prešitih odej.
Delavke so delale sezonsko, kadar je bilo to potrebno. Odeje so bile očitno dobro sprejete, saj je gospod Thaler dejavnost razvijal.
H konjušnici je prizidal prostore za delavnico in kupil dva rabljena prešivalna stroja, rabljene stroje za predelovanje vate in pridobil obrtno dovoljenje, ki mu je dovoljevalo strojno in ročno izdelovanje vatiranih prešitih odej. Prav pridobitev obrtnega dovoljenja v letu 1932 se smatra za uradno ustanovitev našega podjetja.
Proizvodni program takrat so bile izključno prešite odeje, in sicer je bilo približno 80% izdelanih iz klota in polnjenih s temno vato, ostalo pa so bile odeje iz žakardskega brokata in klota, kot polnilo pa se je uporabljala bela mikana bombažna vata. Podjetnik je dogradil stavbo na Šolski ulici 2 v Škofji Loki, do velikosti, kakršna stoji še danes.
Uradno ime Odeja pa ima podjetje od leta 1947, ko je bila izdana odločba, s katero je bilo ustanovljeno in registrirano Okrajno proizvodno podjetje Odeja Škofja Loka.
Leta 1973 se je podjetje iz stavbe v centru mesta preselilo v nove prostore v industrijsko cono na Trati. Novi prostori so omogočali razvoj in širitev podjetja. Kupovali smo strojno opremo, ki je bila potrebna za širitev nabora izdelkov. Leta 1988 smo registrirali BZ Odeja, začeli smo sodelovati na sejmih, tako doma kot v tujini, namenjali smo sredstva za marketing in poskušali pridobivati kompetentne zaposlene.
2. Na trgu ste se obdržali 90 let, kar je naravnost izjemno. V vsem tem času vam je uspelo obdržati proizvodnjo v Sloveniji, uspelo vam je obdržati svoje kupce. Kako vam je to uspelo?
Tekstilna branža je res težka branža. V svetu je veliko konkurence, ki preplavljajo trg s cenenimi izdelki. To vpliva na dodano vrednost, ki jo lahko v tej branži dosežeš.
Vizija podjetja Odeja je, da želi biti uspešna družba za proizvodnjo in prodajo izdelkov za opremo postelje in dodatkov za dom. Ta vizija je bila meni zaveza, da sem vedno razmišljala o Odeji kot proizvodnem podjetju z lastno proizvodnjo v Sloveniji, kljub višji ceni dela pri nas.
Lastna proizvodnja omogoča največji možni nadzor nad kvaliteto izdelkov. Lastna proizvodnja nam je tudi omogočila dostop do kupcev na tujih trgih, za katere razvijamo izdelke po njihovih željah, za njihovo blagovno znamko in nato tudi proizvajamo te izdelke. Zaupanje teh kupcev pridobivamo tudi s tem, da jim pokažemo proizvodnjo in naše načine dela. Z veseljem smo že večkrat organizirali dan odprtih vrat, ki je namenjen uporabnikom naših izdelkov, da si ogledajo našo proizvodnjo. Moram reči, da je bil odziv vedno odličen.
Vse to pa ne bi bilo možno brez predanih zaposlenih, ki imajo odgovoren odnos do dela.
V Odeji smo imeli tudi težke čase, ki pa smo jih premagali s tem, da smo vseskozi verjeli v kvaliteto naših izdelkov, v naše znanje, v zaposlene, v dober odnos s kupci, da smo bili vztrajni in stalno iskali rešitve, ki so nas peljale naprej, vse do danes.
3. Kaj bi lahko rekli za izdelke ODEJA, kaj je tisto, kar vas ločuje od ostalih, kaj je tisto, kar vas dela posebne?
Izdelki Odeja so kvalitetni, tako po uporabljenih materialih, kot po izdelavi. Pri razvoju izdelkov vedno sledimo trendom v svetu. Poznani smo po dekorativnih izdelkih iz bombažnega satena, ki imajo vedno naš lasten design.
Izdelke odlikuje tudi enostavno vzdrževanje. Posebno smo močni na področju izdelkov iz naravnih materialov in organic izdelkov. Kombiniramo materiale, ki omogočajo najboljšo spalno klimo. Pridno delo rok naših zaposlenih in kvaliteto naših izdelkov odražata tudi naša slogana: »Všita odličnost« in »Tradicija in kakovost že od leta 1932«.
Veleprodajne kupce pa prepričamo tudi z dobrim servisom, kar pomeni veliko fleksibilnost pri prilagajanju njihovim željam in kratki dobavni roki.
Ker se sedaj veliko posvečamo ohranjevanju zemlje in trajnosti, z gotovostjo lahko rečem, da smo Odejini izdelki trajnostni. Kupci naše izdelke uporabljajo več let in zato z njimi povzročamo manjše obremenjevanje okolja. Prednost naravnih materialov pa je tudi njihova razgradljivost. Še posebno so priljubljene Odejine posteljnine, ki jih odlikujejo čudovite lastnosti naravnega bombažnega satena in visoka kakovost.
Odeja ima v Sloveniji zgrajeno lastno maloprodajno mrežo, v katerih naše sodelavke poskušajo s svetovanjem kupcu poiskati najboljši izdelek glede na njegove želje in potrebe. Naša spletna prodaja pa našim kupcem omogoči najudobnejši način nakupa, kar od doma. Lastne trgovine so hkrati tudi vir informacij glede odziva kupcev in njihovih pričakovanj, da lahko izboljšujemo naš program.
3. Kaj bi lahko rekli za izdelke ODEJA, kaj je tisto, kar vas ločuje od ostalih, kaj je tisto, kar vas dela posebne?
Izdelki Odeja so kvalitetni, tako po uporabljenih materialih, kot po izdelavi. Pri razvoju izdelkov vedno sledimo trendom v svetu. Poznani smo po dekorativnih izdelkih iz bombažnega satena, ki imajo vedno naš lasten design.
4. Kaj si želite za podjetje ODEJA v letih, ki sledijo?
Naša vizija za prihodnje je:
– da še naprej ostanemo uspešno podjetje za proizvodnjo in prodajo naših izdelkov,
– da so zaposleni zadovoljni in ponosni, da so del kolektiva Odeja
– da povečujemo ugled podjetja,
– da so zadovoljni uporabniki naših izdelkov in se radi vračajo,
– da kvaliteto in design prepoznajo tudi mlajše generacije,
– in nenazadnje, da damo svoj prispevek našemu okolju.
5. 90. rojstni dan je častitljiv in si zasluži veliko praznovanje. Komu pa gredo vaše čestitke?
Moje čestitke in zahvala gredo vsem generacijam sodelavcev Odeje in poslovnim partnerjem, s katerimi smo sodelovali ali sodelujemo pri ustvarjanju naše 90- letne zgodbe in so nas podpirali tudi v težkih časih. Posebna zahvala pa gre seveda tudi kupcem, uporabnikom naših izdelkov.